Częstym problemem dla właścicieli samochodów jest wybór odpowiedniej farby lakierniczej. Jako firma specjalizująca się w blacharstwie i lakiernictwie w Nakle, odpowiemy wam na to pytanie.

Farby wodorozcieńczalne i rozpuszczalnikowe

Zanim przejdziemy do różnych wykończeń, warto zwrócić uwagę na różnice w materiale, z którego wykonana jest farba samochodowa, w odniesieniu do typów na bazie wody i rozpuszczalników.
Rozpuszczalnikowe: Tradycyjnie lakiery samochodowe używane od wielu, lat wykorzystały właśnie rozpuszczalnik. Jak sama nazwa wskazuje składają się one głównie z rozpuszczalnika, takiego jak lakier, uretan lub emalia. Zawierają ogromną ilość lotnych związków organicznych, co w rezultacie budzi obawy zarówno zdrowotne, jak i środowiskowe.

Wodorozcieńczalne: z powodu tych obaw coraz częściej zwraca się uwagę na wodorozcieńczalne, ponieważ składają się one głównie z wody i zawierają około 10% rozpuszczalnika.

Więc która z nich jest lepsza? Niektóre sklepy i warsztaty zauważyły, że farba wodorozcieńczalna nie przylega tak dobrze, jak zwykła farba na bazie rozpuszczalnika. Jednak nowoczesna technologia oznacza, że ​​producenci farb samochodowych mogą produkować wysokowydajne farby na bazie wody. W rezultacie więcej sklepów zaczęło używać farb wodorozcieńczalnych, aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, jednocześnie dbając o zdrowie pracowników. Jako firma specjalizująca się w lakiernictwie w Nakle uważamy, że wszystko tak właściwie zależy od indywidualnych potrzeb klienta.
Większość samochodów - poza tymi droższymi - jest dostępna w podstawowym, jednolitym kolorze, najczęściej w kolorze białym, czerwonym, niebieskim lub czarnym. Często jest tak, że jeśli kolor lakieru nie wpływa na koszt samochodu, to jest to jednolity lakier.

Samochody z lakierem stałym przechodzą jednokrotne nałożenie koloru, a następnie nakłada się na niego warstwę lakieru (tzw. Bezbarwną), chroniącą go przed odpryskami, zarysowaniami i złymi warunkami atmosferycznymi.

Wielu producentów stosuje tak zwaną farbę „dwuskładnikową”, w której farba akrylowa jest mieszana z utwardzaczem izocyjanianowym w celu uzyskania konsystencji typu superkleju, co eliminuje potrzebę stosowania oddzielnej powłoki bezbarwnej.

Plusy:

Farby stałe są często niedrogie.

Mają kilka zalet w zakresie konserwacji: drobne odłamki kamienia można naprawić pisakiem do wykańczania lakieru w tym samym kolorze.

Są one dostępne w lokalnym, dużym sklepie motoryzacyjnym i nie kosztują zbyt wiele.

Poważniejsze uszkodzenia można usunąć w warsztacie niewielkim kosztem w krótkim czasie.